Wouter Uten - UgenTec

Over Wouter Uten

Wouter lanceerde als pas afgestudeerde 22-jarige een innovatief product voor de medische sector. Hij ontwikkelde een software voor de geautomatiseerde analyse en interpretatie van DNA-stalen. Dankzij deze tool sparen laboratoria heel wat tijd uit. Een gat in de markt dus. Nog geen 10 jaar later heeft hij een bedrijf dat de hoogste profielen aantrekt op het gebied van development en biotechniek. Tasso Limneos neemt je mee in een boeiend interview over marktvalidatie, rekruteren en plaats vrijmaken voor een nieuwe CEO.

Show Notes

[01:27] Hoe ga je om met een internationaal team en klanten?
[03:05] De rol van UgenTec in de huidige markt.
[04:00] Wat kan Wouters software allemaal?
[05:09] Hoe ziet het team eruit en wat is Wouter Uten zijn rol daarin?
[06:30] UgenTec werkt met investeerders, waarom?
[09:20] De jonge jaren van Wouter.
[14:00] Wouter Uten praat over zijn webbureau tijdens zijn hogere studies en ‘de goesting om te onderneming.’
[15:04] Hoe zijn webbureau de eerste bouwsteen van UgenTec werd.
[17:06] Wouter vertelt over Tom Martens, zijn medevennoot.
[19:01] Hoe aan marktvalidatie doen op de beurs van Barcelona een belangrijke stap werd.
[21:40] Hoe verliep de zoektocht naar investeerders en hun eerste miljoen?
[24:00] Hoe bepaal je de waarde van een product?
[25:50] Wat waren de eerste stappen na het verkrijgen van hun eerste miljoen?
[27:20] Hoe verlopen de samenwerkingen met het internationale sales team?
[28:10] Het creëeren van een groepsgevoel in een internationaal bedrijf.
[31:00] Zorg dat je snel gefinancierd wordt door investeerders: maar hoe?
[32:30] De opvallende switch van CEO naar COO van Wouter en een nieuwe CEO aantrekken.
[38:50] Hoe slaagt UgenTec erin om goed personeel te vinden?
[42:45] Hoe ziet de toekomst van UgenTec eruit?

True Stories

True Stories brengt het levensverhaal van ondernemers tot leven in boeiende interviews voor én na het ondernemerschap. We ontdekken hoe hun jeugd eruit zag, welke studies ze deden en of dit invloed heeft gehad op hun ondernemerszin vandaag. Daarna gaan we dieper in op de start van het bedrijf, de struikelblokken die ze onderweg tegenkwamen, de dingen die ze leerden én wat hen vandaag nog steeds drijft.
True stories logo

The next guest

Ken of ben jij een ondernemer die graag zijn ondernemersverhaal wil delen? Let us know! Wij brengen graag zijn of haar verhaal tot leven in een boeiende aflevering.